Press Releases Banner

Kealing Teacher One of 10 in Texas Chosen for New Science Teacher Academy

Kealing Middle School teacher Kimberly Bruch was chosen as one of 35 New Science Teacher Academy fellows from across the country for 2016-17. Lockheed Martin supports 30 of the 35 fellows, including the 10 that were chosen from Texas.
 
The NSTA is a yearlong program focused on encouraging and supporting early-career science educators.
 
Fellowship recipients receive a mentor, access to a facilitated web-based curriculum, an opportunity to participate in web-based learning activities, financial support to attend the NSTA 2016 National Conference on Science Education in Los Angeles and NSTA membership.
 
Bruch is in her second year at Kealing Middle School and teaches sixth and eighth grade science. She attended Huston-Tillotson University and Texas State University. 
 
The teachers were selected based on a solid science background and a strong interest in growing as a science educator.
 
"We believe a strong professional development program is vital to the success of new STEM teachers," Lockheed Martin's Director of Community Relations Brad Fisher said. "We are proud to support National Science Teacher Association's NSTA and applaud the fellows' commitment to educate and inspire our nation's future scientists and engineers."
 
For more information, including a list of the other fellows, please visitwww.nsta.org/academy.
AISD is the largest school district in central Texas, serving approximately 83,000 students at 130 schools. Follow AISD on Facebook at www.facebook.com/austinisd, Instagram at @austinisd or on Twitter at @AustinISD

###

Una maestra de la escuela Kealing estuvo dentro de los 10 maestros de Texas seleccionados para participar en la Academia para Nuevos Maestros de Ciencias La maestra Kimberly Bruch de la Escuela Secundaria Kealing fue elegida como uno de los 35 becarios seleccionados en todo el país para participar en la Academia de Nuevos Maestros de Ciencias del 2016-2017. La compañía Lockheed Martin apoya a 30 de los 35 becarios, incluyendo los 10 de Texas que fueron seleccionados. La Academia de Nuevos Maestros de Ciencias (NSTA) es un programa de un año que tiene como enfoque animar y apoyar a los educadores de ciencias que están al inicio de su carrera profesional. Los ganadores de la beca cuentan con un mentor, acceso a un plan de estudios proporcionado en línea, la oportunidad de participar en actividades de aprendizaje en línea, apoyo financiero para asistir a la Conferencia en Educación de Ciencias que será en Los Ángeles y una membresía de la NSTA. Este es el segundo año de La Srta. Bruch en la Escuela Secundaria Kealing donde enseña ciencias de sexto y octavo grado. Ella asistió a la Universidad Huston-Tillotson y a la Universidad Estatal de Texas. Los maestros fueron seleccionados con base en su sólido historial en ciencias y su fuerte interés en desarrollarse como educador en ciencias. "Creemos que un sólido programa de desarrollo profesional es vital para el éxito de los nuevos maestros de STEM (Ciencias, Tecnología, Ingeniería y Matemáticas)” dijo Brad Fisher, Director de Relaciones Comunitarias de Lockhead Martin. "Estamos orgullosos de apoyar la NSTA de la Asociación Nacional para Maestros de Ciencias y aplaudimos el compromiso de los becarios de educar e inspirar a los futuros científicos e ingenieros de nuestra nación." Para más información, incluyendo una lista de los otros becarios, por favor visite www.nsta.org/academy.

AISD es el distrito escolar más grande en el centro de Texas, sirviendo a aproximadamente 83,000 estudiantes en 130 escuelas. Siga a AISD en Facebook en www.facebook.com/austinisd, Instagram en @austinisd o por Twitter en @AustinISD . ###